SellYourself – zabawa w handlu

Co zyskujesz czytając ten artykuł?


Twoja chęć do pracy i zaangażowanie wzrośnie o 100 procent. Niewątpliwie zrozumiesz dlaczego z wielu  spotkań handlowych wychodzisz z poczuciem, że coś jest nie tak. Definitywnie zmienisz postrzeganie klientów i rozmów handlowych co pozwoli ci zachować umiar w nieopatrznym rozdawaniu rabatów.

Rozmowa nie daje mi satysfakcji

W początkach swojej kariery popełniałem bardzo dużo błędów. Podchodziłem do sprzedaży bardzo infantylnie. Przed oczami mam sytuacje kiedy to będąc na Rynku Głównym w Krakowie kieruje się do klienta z zamiarem przedstawienia mu oferty i tuż przed drzwiami zalewam się potem i rezygnuje.
Całe szczęście po kilku minutowej refleksji i niezliczonej ilości wewnętrznych oskarżeń ponaglam próbę i udaje mi się uciąć kilkuminutową rozmowę, wręczając finalnie katalog.
Niewątpliwym przełomem w mojej pracy był moment kiedy zetknąłem się z książką pt. „Handlowanie to gra”.  Mam nadzieję, że również Tobie tego typu książki i moje publikacje pomogą w rozwoju swojej pasji i pracy zawodowej lub innych aspektów.

Podczas rozmowy z klientem tracisz nerwy, wewnętrznie odczuwasz złość myśląc o gratyfikacjach udzielonych klientowi – to nic innego jak sygnał, że poddajesz się grze.

Uświadom sobie, że to gra – dlaczego warto to zrobić już dzisiaj ?

Pamiętam swoją pierwszą reakcję jak przewertowałem w myślach swoje pierwsze spotkania.
Wtedy też zauważyłem w ilu, i w jak różnorodnych grach uczestniczyłem. Począwszy od gierek mających na celu zdyskredytowanie mnie jako młodego handlowca, kuszenie wieloletnimi kontraktami pod pozorem jednodniowej obniżki ceny, czy też przypisywaniem problemów firmy innym firmom.
Skupiłem się również na swoich wewnętrznych odczuciach podczas spotkania i przypomina mi to strzał z tyłu głowy. Gorąco polecam! Oczywiście ze względów edukacyjno-rozwojowych a nie innych.

Powody dla, których klienci grają ?

  • utarte powiedzenia ( powtarzane bez końca – Uuuu .. bardzo drogo, konkurencja ma taniej )
  • odebrać pewność  ( zazwyczaj nieświadomie)
  • pomniejszyć entuzjazm
  • są pod presją innych osób
  • bo mają taką potrzebę

Zachęcam abyś podczas kilku najbliższych spotkań przyjął postawę gracza. Bądź uważny i nie poddawaj się sile sugestii ze strony klienta. Na wszelkiego rodzaju straszenie konkurencja, ceną odpowiedz grzecznie
„O jakiej konkurencji Pan/Pani teraz mówi?”

„Bardzo dziękuje, że wspomniał Pan/Pani o cenie ponieważ jest to dla mnie również istotna sprawa.  Cena w tym przypadku pozostanie na danym poziomie ale z całą pewnością uda nam się porozmawiać o innych ważniejszych dla Pana/Pani aspektach naszej współpracy, Słucham Pana/Panią?”

Nie oczekuj, że klient nie będzie wciągał Cie do gry, zaakceptuj to, nie odbieraj złych rzeczy osobiście.


Nie Staraj Się Aby Klient Ciebie Polubił, To Ty Polub Klienta, Pamiętaj Ty Dajesz Wartość !

Poprzedni artykułWyprawa na wyspy Kanaryjskie
Następny artykułWeddingChallenge365
TomekDziedzichttp://www.tomaszdziedzic.pl
Cześć ! Mam na imię Tomek i jest mi bardzo miło, że mogę Cię gościć na moim blogu. Wierzę, że znajdziesz tu wszystkie potrzebne informacje. Możesz mnie śledzić również na Facebook ,Instagram, YouTube

Discover

Latest

Prosty sposób na super zdjęcie

Przepis na sukces ... Gdybyście szukali kiedyś blisko Krakowa miejsca, idealnego pod zdjęcia to polecam Tyniec.Przepis jak to...

Kwiaty, pola i rzepak- #weddingchallenge365

Pole rzepaku ... Dziś wspominamy te piękne pola rzepaku, te rozkoszne letnie dni które towarzyszyły nam na mazurach...

Publikuje podczas wesela

Kilka zdjęć a może filmik podczas wesela Godzina 22:00 - link z filmikiem ląduje w skrzynce państwa młodych.

Jak stworzyć emocje na zdjęciach?

Zdjęcie bez emocji jest jak ciastko bez cukru, dlatego tak ważne jest abyśmy umieli je tworzyć i wiedzieli kiedy warto sięgnąć po więcej.
Napisz do mnie :